Elk jaar begin September organiseert onze  Scouting groep een open dag waarmee we onze groep presenteren. Tevens is de dag een leuk evenement voor de kinderen uit de buurt om een hele dag te komen spelen en zich helemaal uit te leven.

Op deze dag kan iedereen de hele dag door binnenlopen om te kijken wat onze groep zoal aan activiteiten doet. Eigen leden en belangstellende ouders en kinderen kunnen op deze dag deelnemen aan diverse uitdagende activiteiten.

Zo kan je:

- Kanovaren - alleen, met ouder   of onder begeleiding  van iemand van Scouting.

- Meezeilen op een van de zeilboten van de vereniging.

- Van een 5 meter hoge steiger abseilen met een kabelbaan voor de durfals.

- Er kan iets  leuks geknutseld worden.

- Klimmen en Klauteren kan op onze stormbaan die de Scouting natuurlijk zelf stevig in elkaar heeft gebouwd van touw, netten en houten palen! Voor de kleine(re) kinderen is er meestal een mooi springkasteel. Er kunnen broodjes gebakken worden aan een stok boven het kampvuur.

Bovengenoemde activiteiten zijn  slechts een greep uit het hele programma. Elk jaar wordt het deels aangepast met andere spelonderde len.

Een informatiestand  ontbreekt uiteraard ook niet. Hier kun je met al je vragen terecht over de Scouting, je aanmelden als nieuw lid/leiding/vrijwilliger of een afspraak maken om een keer een opkomst mee te draaien.

De entree van de Open dag is gratis. Wil je aan  de activiteiten deelnemen dan kun je  tegen een kleine vergoeding een strippenkaart kopen, waarmee je aan alle onderdelen 1 keer kunt deelnemen.

Patat, snacks, broodjes, warm en koud drinken is de hele dag tegen heel vriendelijke prijsjes verkrijgbaar uit onze eigen keuken, dus altijd vers!

De Open Dag van Scouting Koog Zaandijk is daarom een leuk evenement voor jong en oud(er)!